piątek, 24 stycznia 2014

10 Kultowych aut które powinieneś mieć w garażu



10. Honda NSX-R 


Co tu dużo mówić o tym aucie, wygląda obłędnie – linia nadwozia przypomina Ferrari,  połączone z Lamborghini i mimo tego że auto to nawet w latach swojej nowości było o wiele tańsze od dwóch uprzednio wymienionych marek, frajda z jazdy tym autem była na tak samo wysokim poziomie. W Japonii te auta widnieją pod marką Acura. Na koniec ciekawostka: Honda NSX-R według prognoz to jeden z tych klasyków które z wiekiem zyskują na cenie,  w 2008 roku te auta można było kupić za 30Tys dolarów  Za egzemplarz w dobrym stanie, do 2020 cena ta może osiągać nawet 120tys Dolarów. 

9. Mazda RX-7 FD 

Całkiem młode auto z napędem na tylną Oś oraz bardzo specyficznym silnikiem Wankla, Auto ukochane przez Japońskich kierowców ścigających się w przełęczach. Odnoszę także wrażenie że auto te zostało tak skonstruowane aby zawsze wyglądało na rasowy sportowy wóz bez konieczności kupna dodatkowego body kittu (Czyżby zabezpieczenie przed AgroTuningiem?). Autko było jednym z głównych bohaterów Mangi i Anime: Initial D, oraz wystąpiło w Filmie Szybcy i Wściekli… tylko kto im pozwolił polakierować je na różowo!

8. Mitsubishi Lancer EVO

W Japonii, kierowcy LanEvo uchodzą za śmiertelnych wrogów Mazdy RX7-FD, zwyczajnie fani tych marek nie lubią się wzajemnie, to trochę przypomina sytuację wojenek konsol pomiędzy PS4 a XboxOne.  LanEvo zdobyło sławę w rajdach WRC, zdobywając mistrzostwo świata – napęd na 4 koła powoduję że auto to jest cholernie szybkie i świetnie trzyma się drogi w stosunku do napędu wyłącznie Tylnego i Przedniego.  Mi podobają się starsze wersje tego auta które wyglądają jak małe niepozorne autka z dużym potencjałem.

7. Nissan GT-R  R34

No i przyszła Pora na tego „Basiora”, wszystkie poprzednie auta pochodzenia Japońskiego są dokładnie takie jak Japończycy – Małe , szybkie, zwrotne – zahartowane w boju. Ten Nissan jest trochę inny, a nawet powiedziałby że bardzo inny. Po pierwsze – przypomina ogromną bryłę, kloc  przez co wyraźnie pokazuje swoje miejsce na drodze, nie jest to kolejne małe autko które musi się gdzieś wcisnąć, to pełnoprawne Auto które mówi „Ustąp mi bo pożałujesz” – nie idzie na kompromisy. Bardzo popularne auto w wyścigach na przełęczach, jedynym minusem tych aut był fakt że przód auta był zbyt obciążony przez co w downhillach bardzo szybko „kończyły” mu się hamulce”

6. FSO – Polonez 

No co? Zaskoczeni? Jeżeli jesteś szanującym się fanem czterech kółek to docenisz ten wybór na tej liście. Oczywiście nie mówimy tutaj o Polonezach z lat 90 kiedy każdy z nich miał dopisek „Caro”. Chodzi mi tu o jedynego słusznego Poloneza, mianowicie tego znanego przez naszych rodziców „Poloneza typu Borewicz”. Prawda że Uroczy ;)? Niestety auta te wpadają przeważnie w niepowołane ręce „Agro Tuningerów” przez co autami nazwać ich nie można.

5. Mazda RX7-FC 

Kolejna MAZDA! A na dodatek ten sam model co kilka pozycji przedtem! Hola hola hola. Wersja FC jest starszą wersją tej mazdy, i nie ukrywam bardziej mi się podoba, to chyba przez uwielbienie do tej kanciastości. Tak jak jej młodsza wersja była jednym z Bohaterów Mangi i Anime: Initial D oraz jednym z ostatnich przeciwników w Anime „Wangan Midnight”. 

4. Fiat 126P 

No powiedz szczerze, nie masz sentymentu do tego auta? J Ostatnio głośno było o odnalezieniu Fiacika starej produkcji z bardzo niskim przebiegiem, z tego co się orientuję jego cena wywoławcza wynosiła 30tys złoty.
Ostatnia trójka to moi najwięksi ulubieńcy, marzeniem mym jest posiadać wszystkie trzy, aczkolwiek im dłużej z tym zwlekam- tym szanse na zdobycie tych aut maleją ;(

3. Toyota AE 86

Kolejne wielkie zdziwienie? Toyota AE 86 to w Europie bardzo znane auto tylko pod inną nazwą, a mianowicie Corolla. Co może być nadzwyczajnego w takim aucie? A no nic specjalnego chyba że jest to wersja Toureno z Silnikiem 1.6 DOHC, w czym ten samochód jest taki specjalny? Otóż jest to chyba najbardziej kultowe auto do driftu jakie kiedykolwiek powstało (jeżeli myślałeś że BMW E36 to się wielce myliłeś). Auto jest ikoną tego sportu, wszystko przez bardzo niską cenę, dobre osiągi oraz znakomite prowadzenie w zakrętach, właściwie w tym aucie można prawie wszystko. Auto jest też Głównym Bohaterem serii Mangi i Anime : Initial D, które bardzo serdecznie polecam z całego serduszka.

2. Datsun 280Z Fairlady

Czy przydomek Fairlady coś ci mówi? Jeżeli tak to pewnie kojarzysz go z innym Autem mianowicie Nissanem 350Z. Co łączy te obydwa auta? Nissan jest bezpośrednim następcą tego kultowego auta. 280Z To rasowe auto do wyścigów zarazem pierwsze Japońskie auto z długą maską, nazywane przez niektórych Japońskim Porsche. Niestety w Europie tych aut nigdy nie było, a jedyną opcją aby je pozyskać jest ściągnięcie ich z USA.  Auto było głównym bohaterem Anime: Wangan Midnight opowiadającym o młodym kolesiu który nabył taki oto samochód z dość krętą historią i pragnie zostać królem autostrady. Jego głównym przeciwnikiem jest…

1.Porsche 911 

To dopiero auto. Z Porsche jest jak z winem, im starsze tym bardziej ci się podoba a jazda nim sprawia większą przyjemność, nie jestem zbyt dużym entuzjastą tej marki, ale kocham auta które produkują. Nie mogę też zrozumieć Polityki firmy która tworzy tyle wspaniałych sportowych aut i jest z tym kojarzona aby nagle rozpocząć produkcje aut typu SUV (Porsche Cayenne) czy sedanów typy Porsche Panamera. Porsche to auta w których otwierasz dach (kabrio) i jedziesz przez słoneczną Kalifornię, słuchając Davida Bowie (najlepiej utworu Heros), popijając wszystko dobrym drinkiem a obok siedzi twoja kobieta- Niczym Hank Moody który takie auto właśnie posiadał.  911 to kult sam w sobie.

 A teraz spójrz na Hanka i powiedz mu prosto w Oczy że się z tym nie zgadzasz.


14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie na pewno takie auta ja bym chciał mieć u siebie w garażu. Jak dla mnie również ważne są kwestie formalne. Dlatego jak czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/podatek-od-kupna-samochodu-sprawdz-koszt-termin-i-procedury/#kotwica2 to podatek od kupna samochodu jest bardzo ważną kwestią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej posiadanie auta jest niezwykle ważne oraz potrzebne, Jednak warto również wiedzieć co nieco na temat samochodów. Mi bardzo podoba się artykuł http://auto-strefa.pl/aktualnosci/ciekawostki/3484-pyny-eksploatacyjne-w-samochodzie z którego dowiedziałem się sporo o płynach eksploatacyjnych w aucie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie wszystkie te auta są bardzo ładne, ale ja także jestem wielkim fanem starej motoryzacji. Posiadam nawet starego VW i to na nim teraz się skupiam. Fajnie, że w sklepie https://garbus.pl/vw-bulik-t1 bez problemu mogę znaleźć do niego części zamienne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chcę po prostu mieć niezawodne auto i jestem zdania, że to jest najważniejsza kwestia. Zawsze i tak ze sobą mam kontakt do pomocy drogowej https://jarex24.pl/ gdyż nigdy nie wiadomo kiedy de facto on może się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie ja jestem zdania, że samo już posiadanie samochodu jest czymś niezwykle fajnym. Ja również pewne auto posiadam, ale czasami potrafi mnie zaskoczyć awarią. Właśnie dlatego wożę ze sobą kontakt do pomocy drogowej https://pomocdrogowagdansk.pl/ gdyby trzeba było ich wzywać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co by nie mówić to faktycznie samo posiadanie auta to jest niezwykła przyjemność i ja jestem zdania, że jak najbardziej fajnie jest je mieć. Jeśli ono nam się zepsuje to w takiej sytuacji ja zawsze dzwonię po pomoc drogową https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ która nigdy nie odmówiła mi pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno samo posiadanie auta jest świetną sprawą i musze przyznać, ze na pewno warto jest zabezpieczyć lakier w naszym aucie. Jeśli ktoś szuka sprawdzonego warsztatu blacharsko-lakierniczego to ja polecam https://autowacholc.pl/> gdzie wiem, że robią bardzo dobrą pracę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Może i ja kiedyś doczekam się takie auta u mnie w garażu, ale póki co to jeżdżę trochę starszym i często psującym się samochodem. Jestem przekonana, że fajnie, iż pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ zjawi się szybko gdy ja tego potrzebuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak jak już nawet tu powyżej napisano to oczywiście pomoc drogowa jest bardzo ważną służbą, ale również fajnie jest wiedzieć po kogo dzwonić. Myślę, że świetnie także współpracuje się z https://pomocdrogowa.tychy.pl/ i tą pomoc drogową ja każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie ja na pewno bym coś dla siebie wybrał z tych samochodów ale również na ten moment mam już swoje auto. Jestem także zdania, że zawsze dobrą praktyką jest posiadanie numeru do pomocy drogowej https://www.pomocdrogowalublin.pl/ gdyż awaria może zaskoczyć nas nagle.

    OdpowiedzUsuń
  12. Może i ja kiedyś któreś z tych aut będę mieć, ale póki co raczej skupiłam się na tym aby właśnie mój samochód sprawnie sprzedać. Zachęcam na pewno każdego do sprawdzenia oferty skupu aut https://vikingskupaut.pl/ gdyż wiem, ze jest on godny uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy jesteś w drodze i nagle coś idzie nie tak z twoim samochodem, pierwszą myślą jest znalezienie pomocy. Na szczęście, dzięki usługom takim jak https://kuta-autoserwis.pl/, możesz szybko i efektywnie rozwiązać problem. Ich zespół specjalistów jest zawsze gotowy, aby pomóc w każdej sytuacji, niezależnie od jej skomplikowania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla firm oraz klientów indywidualnych, którzy szukają niezawodnych usług transportowych w Gdańsku, idealnym wyborem może okazać się firma, której strona dostępna jest pod adresem https://transport-gdansk.pl/. Oferują oni szeroki zakres usług, od transportu krajowego po międzynarodowy. Ich flota jest nowoczesna i dobrze utrzymana, co zapewnia bezpieczeństwo i niezawodność dostaw. Dzięki profesjonalizmowi i doświadczeniu można liczyć na terminowe realizacje zleceń, co jest kluczowe w logistyce.

    OdpowiedzUsuń